ijzersterk voor elkaar

Leden over Nicovij

Consumenten herkennen ons

Al vijftien jaar koopt Ronny Zantvoort zijn producten in via Nicovij. Hij is met zijn winkel aangesloten bij Enorm en heeft onlangs de nieuwe huisstijl toegepast. “Het viel de buurt direct op dat onze naam was veranderd in ‘Enorm IJzerhandel Zantvoort’, vooral door de opvallende nieuwe gevel en de nieuwe uitstraling van onze bedrijfswagens. Enorm is een bekend begrip. Consumenten weten dat ze van Enorm kwaliteit en vakmanschap kunnen verwachten. Dit blijkt duidelijk uit de reacties die we krijgen van bestaande én nieuwe klanten.”

Ronny Zantvoort

Een sterk imago

John Maijer richt zich met name op de professionele markt en maakt gebruik van het Profnorm-keurmerk. “Bouwmarkt Mayer biedt van oorsprong hout- en bouwmaterialen aan. Begin jaren ’90 startte ik daarnaast met de verkoop van ijzerwaren. Ik had op dat moment behoefte aan een partner bij wie ik terecht kon met vragen over deze nieuwe markt. Bovendien wilde ik graag voordelig mijn producten inkopen. Nicovij bood mij dé oplossing. Ik heb mij in 2011 aangesloten bij het Profnorm-keurmerk. Ik zie dat Profnorm steeds bekender wordt. Samen met de andere Profnormleden werken we aan een sterk imago. Tegelijkertijd hebben we allemaal de vrijheid om ons eigen ding te blijven doen. Ik richt mij nog steeds voor een groot deel op hout- en bouwmaterialen, terwijl andere Leden over Nicovij Profnorm-leden zich bijvoorbeeld richten op de industrie of landbouw.”

John Maijer

Een krachtig collectief

Een inkooporganisatie die past bij ons bedrijf,” zo omschrijft Benno Baltus, eigenaar van IJzerhandel Baltus, Nicovij. “Het is een transparante organisatie waar de lijnen kort zijn en die de gemaakte afspraken nakomt. Wij kopen onze ijzerwaren in via Nicovij, maken gebruik van het automatiseringssysteem en brengen zo nu en dan via hen een folder uit. Het is een mooie samenwerking, niet alleen met Nicovij, maar ook met de andere aangesloten leden. Tijdens regiovergaderingen wisselen we ideeën en ervaringen uit. Ik neem zelf ook deel aan de assortimentscommissie en denk van daaruit mee over het assortiment. Nicovij legt haar leden niets op, maar laat ze meebeslissen en eigen keuzes maken. Dat is de kracht van een collectief.”

Benno Baltus

Een compleet marketingpakket

Interesse in inbraakpreventie had Bram Otte van Enorm d’Achteromme altijd al. Toen Nicovij in 2013 het Lockmastersconcept stevig in de markt zette, was hij dan ook één van de eerste die er gebruik van maakte. “Het grote voordeel is het marketingpakket dat bij Lockmasters hoort. We krijgen speciale flyers, kunnen een deel van onze Enorm-folders inrichten met onze Lockmasters-producten en hebben iedere maand een nieuwe actie waar we promotiemateriaal voor ontvangen. Bij open dagen of andere evenementen lenen we de mobiele Lockmasters wand van Nicovij. Het is mooi dat Lockmasters zich zo snel uitbreidt en we een steeds bekender begrip worden in Nederland.”

Bram Otte